Staň se Pilotem Soutěžní Dakarské Tatry Loprais Teamu
Enzo Ferrari řekl: “Objem ničím nenahradíš”, a to je přesně tento případ.12ti válcová vzduchem chlazená dakarská TATRA, která do České republiky prioritně s Karlem Lopraisem za volantem dovezla několik dakarských beduínů kategorie T4 z nejnáročnější rally soutěže světa a v roce 2025 vybojovala pro Loprais Team stříbrného beduína v kategorii Dakar Classic.
Vyzkoušej jaké to je řídit Fenomenální Dakarskou Tatru! Do kabiny se vejdou 4 lidé vč. řidiče, tudíž můžeš vzít 3 kámoše a nebo rodinu na svou první dakarskou etapu.
Detailní popis produktu
Vyzkoušej jaké to je řídit Fenomenální Dakarskou Tatru! Do kabiny se vejdou 4 lidé vč. řidiče, tudíž můžeš vzít 3 kámoše a nebo rodinu na svou první dakarskou etapu.
TATRA 815 „Hasičák“ (T 815-290 R75 4×4.1) — technický profil
Původ a koncepce: Vznikl z projektu rychlého dvounápravového hasičského zásahového vozu s netypicky velkou čtyřdveřovou kabinou (pojme celé družstvo) — odtud přezdívka „Hasičák“. Tovární označení T 815-290 R75 4×4.1. Motor je posazen hluboko za přední nápravu, rozvor prodloužen cca na 4 290 mm pro lepší stabilitu.
Motor: Tatra V12, 19,0 l, vzduchem chlazený, 2× turbo + mezichladič plnicího vzduchu. U „Hasičáku“ se uvádí cca 550 k náš má o 100 koní více (důraz na vysoký točivý moment a jeho průběh).
Převodovka: Tatra 10 TS 160, 20 převodových stupňů.
Pohon/nápravy: 4×4; soutěžní speciál na tatrovácké páteřové koncepci (backbone) s výkyvnými polonápravami
HISTORICKÉ OKÉNKO:
Na Rally Dakar 1994 a 1995 zvítězil Karel Loprais v kategorii kamionů s vozem Tatra 815-290R75 4×4.1, přezdívaným Hasičák-I. V prvním případě navíc šestým místem zaznamenal historicky nejlepší výsledek kamionu ve společné klasifikaci osobních a nákladních automobilů. Původní vozidlo se bohužel do dnešních dnů nedochovalo, neboť 9. ledna 1998 došlo ve večerních hodinách nedaleko před cílem etapy doTaoudenni k ozbrojenému přepadení dvou tatrováckých posádek. Bandité původní Hasičák-I uloupili a vůz za hluboké tmy nenávratně zmizel v maliské pustině.
Mimořádný soutěžní speciál, s nímž Karel Loprais vybojoval dvě ze svých šesti dakarských výher, nyní připomíná tento vůz, na který bylo přeneseno původní zbarvení z Dakaru 1994 a jehož renovaci dokončil Loprais Team v létě 2022. Jedná se o jeden ze dvou „hasičáků“ postavených automobilkou Tatra, a. s. v roce 1995 pro soukromý tým z Kladna. Při svém jediném startu na Dakaru obsadil v roce 1996 třetí místo v kategorii kamionů. V březnu 1997 vůz odkoupila společnost Milana Lopraise, jehož bratr Karel udělal na UAE Desert Challenge 1999 za krátkou, ale úspěšnou soutěžní kariérou tohoto konkrétního kamionu bronzovou tečku.
Délka jízdy: 20 min
Cena: 29 990 Kč
Pozn: Do kabiny se vejdou 4 lidé vč. řidiče, tudíž můžeš vzít 3 kámoše a nebo rodinu na svou první dakarskou etapu.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
