Staň se Pilotem Soutěžní Dakarské Tatry Loprais Teamu

Enzo Ferrari řekl: “Objem ničím nenahradíš”, a to je přesně tento případ.12ti válcová vzduchem chlazená dakarská TATRA, která do České republiky prioritně s Karlem Lopraisem za volantem dovezla několik dakarských beduínů kategorie T4 z nejnáročnější rally soutěže světa a v roce 2025 vybojovala pro Loprais Team stříbrného beduína v kategorii Dakar Classic. 

Vyzkoušej jaké to je řídit Fenomenální Dakarskou Tatru! Do kabiny se vejdou 4 lidé vč. řidiče, tudíž můžeš vzít 3 kámoše a nebo rodinu na svou první dakarskou etapu.

29 990 Kč / ks
Dostupnost: Skladem (10 ks)
Staň se Pilotem Soutěžní Dakarské Tatry Loprais Teamu
D09 DK25 920 rapharodrigues 090803
Novinka

Detailní popis produktu

Vyzkoušej jaké to je řídit Fenomenální Dakarskou Tatru! Do kabiny se vejdou 4 lidé vč. řidiče, tudíž můžeš vzít 3 kámoše a nebo rodinu na svou první dakarskou etapu.

 

TATRA 815 „Hasičák“ (T 815-290 R75 4×4.1) — technický profil

Původ a koncepce: Vznikl z projektu rychlého dvounápravového hasičského zásahového vozu s netypicky velkou čtyřdveřovou kabinou (pojme celé družstvo) — odtud přezdívka „Hasičák“. Tovární označení T 815-290 R75 4×4.1. Motor je posazen hluboko za přední nápravu, rozvor prodloužen cca na 4 290 mm pro lepší stabilitu. 

Motor: Tatra V12, 19,0 l, vzduchem chlazený2× turbo + mezichladič plnicího vzduchu. U „Hasičáku“ se uvádí cca 550 k náš má o 100 koní více (důraz na vysoký točivý moment a jeho průběh).

Převodovka: Tatra 10 TS 16020 převodových stupňů.  

Pohon/nápravy: 4×4; soutěžní speciál na tatrovácké páteřové koncepci (backbone) s výkyvnými polonápravami 

 

HISTORICKÉ OKÉNKO:

Na Rally Dakar 1994 a 1995 zvítězil Karel Loprais v kategorii kamionů s vozem Tatra 815-290R75 4×4.1, přezdívaným Hasičák-I. V prvním případě navíc šestým místem zaznamenal historicky nejlepší výsledek kamionu ve společné klasifikaci osobních a nákladních automobilů. Původní vozidlo se bohužel do dnešních dnů nedochovalo, neboť 9. ledna 1998 došlo ve večerních hodinách nedaleko před cílem etapy doTaoudenni k ozbrojenému přepadení dvou tatrováckých posádek. Bandité původní Hasičák-I uloupili a vůz za hluboké tmy nenávratně zmizel v maliské pustině.

 

Mimořádný soutěžní speciál, s nímž Karel Loprais vybojoval dvě ze svých šesti dakarských výher, nyní připomíná tento vůz, na který bylo přeneseno původní zbarvení z Dakaru 1994 a jehož renovaci dokončil Loprais Team v létě 2022. Jedná se o jeden ze dvou „hasičáků“ postavených automobilkou Tatra, a. s. v roce 1995 pro soukromý tým z Kladna. Při svém jediném startu na Dakaru obsadil v roce 1996 třetí místo v kategorii kamionů. V březnu 1997 vůz odkoupila společnost Milana Lopraise, jehož bratr Karel udělal na UAE Desert Challenge 1999 za krátkou, ale úspěšnou soutěžní kariérou tohoto konkrétního kamionu bronzovou tečku.

 

Délka jízdy: 20  min

Cena: 29 990 Kč

Pozn: Do kabiny se vejdou 4 lidé vč. řidiče, tudíž můžeš vzít 3 kámoše a nebo rodinu na svou první dakarskou etapu.

 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola